Jak założyć sklep internetowy?

Jak założyć sklep internetowy?

Wpis napisał dla Ciebie: Kamil

Master (MSc) in International Business and Management, Nottingham Business School.W Talar IT jako CEO łączę internacjonalizację przedsiębiorst z pasją do marketingu online, tworząc dedykowane rozwiązania, które sprawdzają się w biznesie.

8 listopada 2020

Jeśli zastanawiasz się nad założeniem sklepu internetowego to jesteś w odpowiednim miejscu! W tym artykule przedstawię Tobie krok po kroku na czym polega zakładanie sklepu online i jak możesz zacząć już za kilka minut. Na wstępie zastanów się dobrze co będziesz sprzedawać, dla kogo i gdzie, pozwoli to na projektowanie sklepu najlepiej dopasowanego do Twoich potrzeb i oczekiwań Twoich klientów.

Pierwszy krok założenia sklepu internetowego to wybór oprogramowania.

Oprogramowania można podzielić na platformy do robienia sklepów internetowych, za które płaci się w abonamencie, tych w szczególności nie polecam, gdyż trudno się je pozycjonuje w wyszukiwarce, niektórych nawet nie da się pozycjonować. Platformy to najlepsze narzędzie na ściągnięcie pieniędzy z mniej doświadczonych osób przez globalnych dostawców oprogramowania. Innym lepszym rozwiązaniem jest budowa własnego sklepu, który będzie łatwy w rozbudowie, pozycjonowaniu i w 100% dedykowany czyli dostosowany do Twoich oczekiwań. Istnieje kilka dobrych oprogramowań do stworzenia sklepów online, jednym z nich jest WooCommerce na WordPressie, jest to doskonałe rozwiązanie dla osób i firm rozpoczynających swoją przygodę z ecommerce.

Podstawowe atuty Woocommerce to:

– możliwość połączenia sklepu z blogiem i stroną internetową, w celu zachęcania treścią do wizyt na sklepie i dokonywania zakupów

– łatwość w obsłudze zamówień, wprowadzania produktów

– elastyczność, istnieje wiele dodatków pozwalających na dostosowanie oprogramowania do konkretnego przypadku

  • szybkość działania i responsywny desig

  • optymalizacja względem SEO, pozwala to na dodanie i pozycjonowanie produktów w wyszukiwarkach

Pozostałe dobre oprogramownia to PrestaShop dla średnich sklepów i Magento dla średnich i największych sklepów.

Drugi krok zakładania sklepu internetowego Woocommerce to zainstalowanie oprogramowania na serwerze i optymalizacja.

Odpowiedni dobór serwera to konieczność, gdyż wpływa na szybkość działania sklepu i przekłada się bezpośrednio na Twoje miejsce w wyszukiwarce i wielkość sprzedaży. Ciekawe rozwiązania to hosting od Hostinger.com, OVH, jeśli koniecznie chcesz korzystać z usług polskiej firmy sprawdź ofertę VPS NVMe od nazwa.pl .

Po wybraniu serwera instalujemy oprogramowanie:

  • motyw i pozostałe wtyczki, między innymi:

    • wtyczkę do optymalizacji SEO

    • wtyczkę cache do przyspieszenia działania sklepu

    • wtyczkę do informacji cookies (okienko wyskakujące)

    • wtyczkę do upsellingu do podniesienia konwersji (sprzedaży)

  • tworzymy strukturę strony i sklepu dla desktop (komputerów stacjonarnych, laptopów) i mobile (dla smartfonów)

  • projektujemy menu główne

  • dodajemy grafikę i treści na stronę główną

  • tworzymy kategorie produktów, tagi, atrybuty i dedykowaną stronę produktu

  • ustawiamy płatności i opcje dostawy (niektóre wymagają dodatkowych wtyczek np. Paczkomaty)

  • dodatkowa optymalizacja pod względem Google Page Speed Insights, zaindeksowanie sklepu i podłączenie Google Search Console i Google Analytics

Odpowiednia konfiguracja jest konieczna, żeby pozycjonować sklep i generować ruch organiczny.

Trzeci krok założenia sklepu internetowego obejmuje wprowadzeni produktów i opisów.

Pamiętaj! Nie ma nic gorszego dla Twojego sklepu internetowego niż przekopiowany opis od konkurencji, google patrzy na to bardzo źle, jak na plagiat. Z drugiej strony unikalny długi opis produktu, zdjęcie z opisem nawiązującym do produktu pozwolą Tobie zaistnieć. Jeśli chcesz mieć własny sklep internetowy już teraz zachęcam Cię do zgłębienia informacji na temat copywrittingu i stworzenie kilku opisów. Tworzenie opisów i treści na blog to najbardziej czasochłonny proces budowy skutecznego sklepu internetowego w 2020 roku. Twoja konkurencja nie śpi, wszyscy chcą sprzedawać, natomiast reklama cały czas drożeje, jeśli chcesz sprzedawać to jedną z dróg jest pozyskanie ruchu z Google za pośrednictwem wartościowych wpisów, remarketing i budowanie społeczności.

Czwarty krok założenia sklepu internetowego to budowa strategii marketingowej i promocja.

Wyobraź sobie teraz, budowę sklepu stacjonarnego z obuwiem na środku pola na odludziu. Czy ktoś tam dotrze? Jasne, że nie, ruch będzie znikomy, tak samo jest ze sklepem internetowym bez promocji. Skuteczna promocja w oparciu o strategię marketingową, może dać dopiero efekty. Nie ma sensu próbować wszystkich metod promocji, dużo lepiej jest się skupić na dwóch trzech metodach, możemy pomóc i zaprojektować taką strategię marketingową dla Ciebie.

Naszym zdaniem najabardziej opłacalny sposób budowania sprzedaży w długim terminie to:

  • budowa bloga z wartościowymi wpisami nawiązującymi do oferty sklepu

  • promocja na facebooku przez budowanie społeczności w grupach tematycznych

  • artykuły sponsorowane z frazami kluczowymi z linkami do sklepu (anchor)

Każda promocja jest dopasowana do oczekiwań, budżetu i czasu w jakim ma odnosić efekty. Samo ustawienie zwykłej reklamy na Facebooku z płatnością CPC to działanie tu i teraz nie mające większego przełożenia na sukces w dłuższym czasie. Reklama CPC może sprawdzić się jako rozwiązanie sprzedaży produktów na małym obszarze lub produktów wysokomarżowych. Myślę, że chcesz sprzedawać dużo dlatego już teraz zastanów się czy nie lepiej od razu zainwestować w blog wraz ze sklepem i budować biznes na solidnych fundamentach.

Jeśli chcesz posiadać własny sklep skontaktuj się z nami teraz, bezpłatnie doradzimy Tobie, które oprogramowanie i serwer wybrać, oraz zaproponujemy współpracę w zakresie zakładania sklepu internetowego.

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Share This