3 Sposoby podniesienia sprzedaży hurtowej B2B w czasie lockdownu i nie tylko

sprzedaż hurtowa marketing

Wpis napisał dla Ciebie: Kamil

Master (MSc) in International Business and Management, Nottingham Business School.W Talar IT jako CEO łączę internacjonalizację przedsiębiorst z pasją do marketingu online, tworząc dedykowane rozwiązania, które sprawdzają się w biznesie.

4 listopada 2020

Współpracujemy z producentami/importerami, którzy chcą zwiększyć sprzedaż zagraniczną! Zakres współpracy obejmuje najczęściej wdrożenie kilku aspektów spośród trzech skutecznych rozwiązań.

 

Uruchomienie strony nastawianej na sprzedaż B2B, przyjaznej dla wyszukiwarek w języku obcym.

 

Stworzenie strony budowanej pod kątem fraz kluczowych b2b wymaga poznania biznesu i wyszukania fraz kluczowych używanych w handlu b2b w danej branży. Dla przykładu firma produkująca cukierki, dotychczas była pozycjonowana na słowa bardzo ogólne związane z cukierkami. Po nawiązaniu współpracy z nami przeprowadziliśmy analizę i zaproponowaliśmy stworzenie stron internetowych w językach niemieckim i angielskim. Frazy kluczowe w językach obcych, na których się skupiliśmy to przede wszystkim “producent cukierków” “producent słodyczy” “polski producent słodyczy” “polski producent krówek” itp. Jak widzisz dobór słów kluczowych znacznie różni się w zależności od grupy docelowej B2B lub B2C.

strona internetowa dla biznesu

Budowa strony międzynarodowej B2B, SEO i reklama w wyszukiwarkach. 

Stworzyliśmy atrakcyjnych wizualnie stron i zoptymalizowaliśmy pod kątem SEO w języku niemieckim i angielskim, niestety jak się pewnie domyślasz pozycjonowanie strony na rynkach zagranicznych nie jest proste. Producenci i importerzy międzynarodowi robią to już od lat i zbudowali przewagę bazującą na wartościowych treściach np. Blogowych i dotychczasowym link buildingu, dlatego nasze pierwsze działania w zakresie pozyskania klientów B2B obejmowały uruchomienie Fanpage na Facebooku w językach obcych z użyciem fraz kluczowych w tytułach, oraz uruchomienie Google Ads targetowanego geograficznie, z użyciem fraz kluczowych. Dla przykładu na terenie niemiec Google Ads na frazy związane z hersteller von Süßigkeiten, takie działanie pozwala skierować wąską grupę osób szukających producentów słodyczy na stronę. Na dalszych etapach współpracy skupiliśmy się na budowaniu contentu i off page SEO.

sprzedaż hurtowa online

Podniesienie sprzedaży hurtowej, przez wdrożenie największej platformy sprzedażowej b2b na świecie Alibaba.com, to drugi sposób na podniesienie Twojej sprzedaży.

 

Wiele osób myśly, że Alibaba to portal chińskich producentów, nic bardziej mylnego. Alibaba to największa na świecie platforma spotkań hurtowników z całego świata. Platforma działa w języku angielskim i jest skutecznym narzędziem sprzedaży B2B, który możemy dla Ciebie wdrożyć.

Założenie platformy wydaje się na pierwszy rzut oka proste, zakładasz konto dodajesz produkty i nic się nie dzieje. Spotkaliśmy się już z tym, dlatego proponujemy wdrożenie Alibaba.com ukierunkowane na sprzedaż z pozycjonowaniem produktów w platformie. Lepiej widoczne produkty na wyższych miejscach i aktywne korzystanie z platformy dają dopiero wymierne efekty. Zachecamy do wdrożenia platformy i przeszkolenia pracownika lub kilku do jej obsługi, gdyż na pozycję produktów wpływają nawet takie aspekty jak czas dostępności na wewnętrzym messengerze. Samo uczestnictwo w platformie jest bezpłatne, może to być dobra opcja dla firm produkujących w bardzo wąskiej niszy, unikatowe produkty. Producenci działający w konkurencyjnych branżach powinny wybrać od razu opcję płatnej(negocjowalnej) subskrypcji Gold Supplier, tylko wtedy można zaistnieś na Alibabie. Nasza współpraca w zakresie wdrożenia Alibaba.com obejmuje założenie i uzupełnienie profilu firmy, profilu sprzedażowego, założenie sklepu i design oraz wprowadzenie kilku produktów w naszym modelu produktu przyjaznego wyszukiwarce Alibaba. Ostatnim etapem jest przeszkolenie pracowników do obsługi platform lub wdrożenie obsługi przez naszych ekspertów.

platforma b2b

Stworzenie platformy B2B i jej promocja za pośrednictwem inbound marketing , zagranicznych portali i mikroinfluencerów branżowych.

 

Wiele osób myśly, że Alibaba to portal chińskich producentów, nic bardziej mylnego. Alibaba to największa na świecie platforma spotkań hurtowników z całego świata. Platforma działa w języku angielskim i jest skutecznym narzędziem sprzedaży B2B, który możemy dla Ciebie wdrożyć.

Założenie platformy wydaje się na pierwszy rzut oka proste, zakładasz konto dodajesz produkty i nic się nie dzieje. Spotkaliśmy się już z tym, dlatego proponujemy wdrożenie Alibaba.com ukierunkowane na sprzedaż z pozycjonowaniem produktów w platformie. Lepiej widoczne produkty na wyższych miejscach i aktywne korzystanie z platformy dają dopiero wymierne efekty. Zachęcamy do wdrożenia platformy i przeszkolenia pracownika lub kilku do jej obsługi, gdyż na pozycję produktów wpływają nawet takie aspekty jak czas dostępności na wewnętrzym messengerze. Samo uczestnictwo w platformie jest bezpłatne, może to być dobra opcja dla firm produkujących w bardzo wąskiej niszy, unikatowe produkty. Producenci działający w konkurencyjnych branżach powinny wybrać od razu opcję płatnej(negocjowalnej) subskrypcji Gold Supplier, tylko wtedy można zaistnieś na Alibabie. Nasza współpraca w zakresie wdrożenia Alibaba.com obejmuje założenie i uzupełnienie profilu firmy, profilu sprzedażowego, założenie sklepu i design oraz wprowadzenie kilku produktów w naszym modelu produktu przyjaznego wyszukiwarce Alibaba. Ostatnim etapem jest przeszkolenie pracowników do obsługi platform lub wdrożenie obsługi przez naszych ekspertów

Stworzenie platformy B2B i inbound marketing przy użyciu zagranicznych portali/mikroinfluencerów branżowych.

 

Kolejnym sposoby rozwinięcia Twojej sprzedaży w trudnych czasach jest stworzenie platformy sprzedażowej Woocommerce B2B wraz ze stroną w języku obcym i marketing w zagranicznych mediach branżowych (może być połączona z innymi formami reklamy). Implementacja platformy automatyzuje część procesów zakupowych, jednocześnie dając możliwość zaprezentowania szerokiego portfolio produktów. Platforma w połączeniu z informacyjną stroną (landing page) ukierunkowaną na pozycjonowanie, google Ads i pozyskanie ruchu z portali branżowych przy pomocy artykułów sponsorowanych, skutkuje pozyskaniem nowych klientów i obniżeniem czasu obsługi klienta. Przy pełnym wdrożeniu dążymy do pełnej automatyzacji, jedynym procesem którego nie automatyzujemy jest weryfikacja klienta. Sama weryfikacja nie może jedynie bazować na analizie potencjału klienta, powinna być elementem “poznania” i zbudowania relacji z klientem zagranicznym, który będzie w przyszłości korzystał z naszej platformy zakupowej.

 

 

Jeśli zainteresował Cię nasz artykuł i chcesz wdrożyć te rozwiązania w Twojej firmie, skontaktuj się z nami już teraz.

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Share This