Widzę Cię, czyli strona lokalna wraz z pozycjonowaniem – Success Story geodety z Pabianic

strona dla geodety

Wpis napisał dla Ciebie: Kamil

Master (MSc) in International Business and Management, Nottingham Business School.W Talar IT jako CEO łączę internacjonalizację przedsiębiorst z pasją do marketingu online, tworząc dedykowane rozwiązania, które sprawdzają się w biznesie.

8 listopada 2020

Tworzymy wyjątkowe strony i sklepy internetowe ukierunkowane na sprzedaż i  pozyskanie nowych kontaktów, przeczytaj teraz na czym polegają nasze kompleksowe usługi:

Czasami zastanawiasz się, czy można w kilka miesięcy zbudować sprawnie działającą firmę i czy to właśnie teraz jest odpowiedni moment. Tak samo myślał nasz klient podczas otwierania nowej działalności w branży geodezyjnej. Doświadczenie w branży i kilka kontaktów biznesowych zaowocowały decyzją o rozpoczęciu działalności gospodarczej. Kolejna decyzja to chęć zaistnienia w sieci w celu poszerzenia portfolio klientów, na tym etapie rozpoczęła się współpraca z nami.

Jak nowa firma może szybko pozyskać klientów z internetu i budować silną pozycję na rynku lokalnym, marketing lokalny na przykładzie współpracy z firmą geodezyjną?

Osoby zakładające nową działalność są najczęściej pełne energii i chcą działać, obsługiwać klientów i zarabiać. Moim zdaniem najlepszym postępowaniem na samym początku jest pozyskanie jak najszybciej pierwszych klientów, żeby entuzjazm nie opadł. Szybkie metody promocji w sieci są droższe, ale dają natychmiastowe efekty i pozwalają przekuć entuzjazm w ciężką pracę i pieniądze.

Pierwszym krokiem, który zaproponowaliśmy dla JMGeo, w celu uzyskania szybkich efektów było bezpłatne uruchomienie promowanego ogłoszenia na OLX. Dla wielu to rozwiązanie wydaje się zbyt banalne, z drugiej strony szybkie pozyskanie klientów z OLX pozwala na szybkie przetestowanie czy na daną usługę/produkt jest popyt. Dodając promowane ogłoszenie można przetestować pomysł, bez konieczności zakładania firmy i ponoszenia większych kosztów. Firma JMGeo na tym etapie już prowadziła działalność, co pozwoliło natychmiast monetyzować kontakty z OLX. Pozyskane kontakty zleciły tyczenia i wykonanie mapek.

Jak rozwijać dobry pomysł na biznes usługowy na przykładzie firmy geodezyjnej?

Działająca zarabiająca firma to taka z którą chcemy współpracować :). Drugim etapem współpracy była analiza rynku. Przeanalizowaliśmy słowa kluczowe wpisywane w Google, którymi posługują się osoby wyszukujące.

W naszym przypadku mamy do czynienia z firmą lokalną, świadczącą usługi na terenie miasta Pabianice i okolic. Podstawowymi frazami wpisywanymi w wyszukiwarce Google, jak ustaliła nasza analiza przy użyciu narzędzi google, MOZ i Semrush, w tym przypadku są “geodeta Pabianice”, “usługi geodezyjne Pabianice”, “mapka do celów projektowych Pabianice”, “dobry geodeta w Pabianicach”, “”tani geodeta Pabianice”. Ustalając bazę słów kluczowych zaproponowaliśmy firmie JMGeo zrobienie strony internetowej przyjaznej wyszukiwarką z treścią dopasowaną do słów kluczowych. Następnie, firma JMGeo przygotowała kilka tekstów branżowych i dokładnie przedstawiła nam czym się zajmuje i jakie usługi może świadczyć w przyszłości.

Na podstawie pozyskanych danych zaproponowaliśmy hosting OVH i domenę geodetapabianice.pl dostosowaną naszym zdaniem do potrzeb JMGeo. Następnie stworzyliśmy stronę internetową w technologii WordPress przyjazną wyszukiwarce Google, strona zawiera zakładki z wartościowymi tekstami, dotychczasowe realizacje i blog, a teksty są dostosowane do fraz kluczowych. Podczas tworzenia strony JMGeo zwróciliśmy szczególną uwagę na :

  • responsywność strony (atrakcyjny wygląd na smartfonach i tabletach)
  • optymalizację Google Speed Insights (jedne z ważniejszych parametrów, którymi kieruje się Google wyświetlając kolejność wyszukiwań)
  • prędkość ładowania się strony
  • atrakcyjny design prezentujący pełny zakres usług geodezyjnych
  • budowanie zaufania potencjalnych klientów za pomocą:
    kolorystyka strony w spokojnej zieleni
  • pokazanie doświadczenia JmGeo
    – zaprezentowanie sprzętu produkcji światowego lidera Leica Geosystems, którym zostanie wykonana usługa
  • u dołu strony ulokowaliśmy treść zachęcającą do podjęcia działania Call To Action (telefon i formularz kontaktowy), wizyta klienta ma na celu zainicjowanie kontaktu po zaprezentowaniu atrakcyjnej treści i szerokiej oferty usług geodezyjnych
  • dodanie strony do wyszukiwarki Google i Link Building
JMGeo geodeta pabianice screen

Profesjonalna, przemyślana strona internetowa dla branży usług geodezyjnych – efekty Cię zaskoczą.

Opisane kompleksowe działania pozwoliły osiągnąć wymierne rezultaty, firma JMGeo jest widoczna w wyszukiwarce Google. Główna fraza “geodeta Pabianice” przyciąga najwięcej klientów i ruchu na stronę, już teraz możesz wpisać w Google “geodeta Pabianice” i zobaczyć na którym miejscu wyskoczy strona geodetapabianice.pl (pomijając strony sponsorowane Google Ads). Profesjonalne podejście do tworzenia strony internetowej i promocji owocuje wzrostem pozyskiwanych klientów i rozpoznawalnością, na którą w tym przypadku nie trzeba było długo czekać.

Identyfikację wizualną na tym etapie zakończyliśmy zaprojektowaniem i dostarczeniem atrakcyjnych wizualnie wizytówek w kolorystyce strony www. Zobacz teraz jakie efekty osiągneliśmy w kilka miesięcy na pozycjach organicznych (pomijając linki sponsorowane u góry):

 

Co można zrobić lepiej i sprzedawać jeszcze więcej usług/produktów dzięki promocji online biznesu lokalnego.

Nic nie cieszy tak jak zadowolony klient po wykonaniu usługi stworzenia strony, SEO i identyfikacji wizualnej. Wszystkie te działania okazały się wystarczające dla JMGeo na tym etapie, ale naszym zdaniem można zrobić dużo więcej. Mamy nadzieję, że na kolejnym etapie promocji będziemy mogli zaproponować szereg uzupełniających rozwiązań, takich jak:

  • rozwój bloga i pozycjonowanie na frazy long tail (np. Geodezyjna inwentaryzacja powykonawcza Pabianice)
  • reklama google Ads w okolicznych miejscowościach
  • cobranding np. Z projektantami i składami budowlanymi
  • reklama na portalach usługowych Fixly, Oferteo itp.
  • stworzenie i prowadzenie Fanpage na Facebooku wraz z kampaniami reklamowymi
  • stworzenie skutecznego konta na Instagramie wraz z kampanią reklamową
  • budowa listy mailingowej i praca nad posiadanymi kontaktami
  • UpSelling tworzenie lejków sprzedażowych
  • sklep internetowy (np. Model droppshipping z artykułami dla geodetów)
  • kampanie z lokalnymi mikroinfluencerami aktualnie budującymi domy i polecającymi danego geodetę

Jeśli chcesz się rozwijać w branży geodezyjnej, lub innej skontaktuj się z nami już teraz. Przeprowadzimy bezpłatną analizę i zaproponujemy skuteczne rozwiązanie dla Ciebie.

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Share This